خوراكي هاي انرژي افكن!
خوراكي هاي انرژي افكن!

بسياري از غذاهاي موجود در بازار حاوي قند افزوده شده هستند كه در صورت استفاده مكرر مي توانند به ضرر سطوح انرژي بدن انسان عمل كنند.

اين كه سطوح انرژي بدن انسان در طول روز اندكي فراز و فرود داشته باشد، عادي محسوب مي شود. عوامل متعددي مي توانند بر اين جريان طبيعي اثرگذار باشند كه از آن جمله مي توان به ميزان خواب و سطوح استرس، ميزان فعاليت جسماني و رژيم غذايي اشاره كرد.




 

1396/12/12 - 10:12
تعداد بازديد: : 182
آب ميوه‌اي كه نوشيدن روزانه آن معجزه‌‌آفرين است
آب ميوه‌اي كه نوشيدن روزانه آن معجزه‌‌آفرين است

هويج يك غذاي انرژي‌زاست، چه آن را خام بخوريد و يا بپزيد خواص زيادي براي سلامتي شما دارد. آيا مي‌دانيد كه نوشيدن روزانه يك ليوان آب هويج مفيدتر از خوردن ۲ عدد هويج در طول روز است.
 
آب هويج مواد غذايي و معدني زيادي دارد مانند منگنز، پتاسيم و ديگر موادي كه مي‌توانند بدن شما را در مقابل بيماري‌هايي همچون ديابت و سرطان تقويت كنند و ديد، سلامت پوست، مو و ناخن را افزايش دهد.

 

1396/10/19 - 13:18
تعداد بازديد: : 325
خوراكي‌هاي معده نابودكن
خوراكي‌هاي معده نابودكن

كساني كه از سوزش سردل، نفخ مداوم و درد ناشي از التهاب معده شكايت مي‌كنند، خوب مي‌دانند كه گاززدن به سيب، شروع دوباره مشكلات معده‌شان است.

متخصصان مي‌گويند بسياري از خوراكي‌هاي مفيد و طبيعي، مي‌توانند با معده شما دربيفتند و مشكلاتي مثل درد، افزايش اسيد و التهاب را براي معده‌تان ايجاد كنند.

1396/10/03 - 15:25
تعداد بازديد: : 260
۱۰ گزينه غذايي با خواص آنتي بيوتيك
۱۰ گزينه غذايي با خواص آنتي بيوتيك

آيا مي دانستيد يكي از محبوب ترين آنتي بيوتيك هاي مورد استفاده در ايالات متحده به نام لواكوين مي تواند منجر به فلج، درد مبهم مفاصل، شكستگي تاندون، تنفس دشوار، خستگي، سرگيجه، اضطراب، و حتي آسيب عصبي دائمي شود؟

به عقيده متخصصان ۳۰ درصد از موارد تجويز آنتي بيوتيك خوراكي كاملا غير ضروري است و اين داروها تنها بايد زماني مصرف شوند كه مزاياي بالقوه آنها از عوارض جانبي شان بيشتر باشد. به بيان ديگر آنتي بيوتيك ها بايد گزينه هاي آخر براي درمان باشند.

1396/08/30 - 17:05
تعداد بازديد: : 309
۵ ماده غذايي را جايگزين مولتي ويتامين ها كنيد!
۵ ماده غذايي را جايگزين مولتي ويتامين ها كنيد!

اين كه مصرف ميوه ها و سبزيجات منجر به جلوگيري از خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، سكته مغزي، برخي سرطان ها و حفظ وزن در محدوده سالم مي شود، ثابت شده است. ولي چنين ادعايي هنوز در مورد مكمل هاي غذايي يا همان مولتي ويتامين ها ثابت نشده است.

به نقل از آواي سلامت ،محققان و متخصصان تغذيه بر اين نكته توافق دارند كه شايد مصرف مولتي ويتامين ها در برخي موارد ضروري باشد اما راه دستيابي به مواد مغذي از طريق مصرف مداوم آنها نيست و بهتر است سفره غذايي خود را با انواع ميوه و سبزيجات رنگارنگ كنيد.

1396/08/10 - 07:35
تعداد بازديد: : 360
۹ گزينه غذايي سالم كه منابع غني از آهن هستند!
۹ گزينه غذايي سالم كه منابع غني از آهن هستند!

كمبود آهن يكي از رايج ترين كمبودهاي تغذيه اي در سراسر جهان بخصوص در ميان كودكان و زنان باردار است.

آهن توسط بدن براي كمك به ايجاد هموگلوبين در سلول هاي قرمز خون استفاده مي شود و اكسيژن را به سراسر بدن حمل مي كند. احساس خستگي و عدم وجود انرژي، اختلال در معده، مشكلات در تمركز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بيماري از نشانه هاي ابتلا به فقر آهن هستند.
 
اينطور توصيه شده كه زنان بين سنين ۱۹ تا ۵۰ سال حداقل ۱۸ ميلي گرم آهن در روز بايد مصرف كنند و اين ميزان در زنان باردار بايد ۲۷ ميلي گرم باشد. زنان بالاي ۵۰ سال تنها به ۸ ميلي گرم آهن در روز نياز دارند. مردان بالاي ۱۹ سال نيز روزانه ۸ ميلي گرم آهن بايد مصرف كنند.

1396/07/30 - 10:31
تعداد بازديد: : 354
با اين خوراكي‌ها كلاژن بسازيد!
با اين خوراكي‌ها كلاژن بسازيد!

مواد غذايي كلاژن‌ساز

بدن انسان به طور طبيعي كلاژن توليد مي كند، اما با افزايش سن از ميزان توليد اين ماده كاسته مي شود.

كلاژن يكي از مكمل هاي پر طرفدار در جهان محسوب مي شود. اين پروتئين ساختاري فراوان‌ترين پروتئين در بدن انسان است، كه در پوست و ديگر بافت هاي همبند يافت مي شود. كلاژن در حال حاضر يكي از موضوعات داغ در دنياي مكمل ها است و شركت هاي مختلف محصولات خود را براي جوانسازي پوست، بهره‌مندي از استخوان ها و غضروف هايي سالم و مو و ناخن هايي قوي روانه بازار مي كنند.

1396/07/19 - 18:16
تعداد بازديد: : 326
ميوه خشك يا تازه مصرف كدام نوع ميوه مناسب تر است؟
ميوه خشك يا تازه مصرف كدام نوع ميوه مناسب تر است؟

ميوه ها و سبزيجات از جمله غني ترين منابع ويتامين ها به شمار مي آيند. ميوه هاي خشك شده يكي از مفيد ترين فرآورده هايي هستند كه از ميوه ها بدست مي آيند. ميوه هاي خشك شده از لحاظ مواد مغذي چيزي كم از ميوه هاي تازه ندارند، با اين تفاوت كه آب اين ميوه ها گرفته شده است.

1396/07/12 - 17:29
تعداد بازديد: : 328
چرا بايد مصرف هندوانه را افزايش دهيم؟
چرا بايد مصرف هندوانه را افزايش دهيم؟

هندوانه يكي از ميوه هاي آبدار بسيار خوشمزه مي باشد كه از محبوبيت خاصي بين مردم برخوردار است. مصرف اين ميوه آبدار براي سلامتي بدن بسيار مناسب مي باشد. از فوايد هندوانه مي توان به پيشگيري از سرطان سينه و سرطان پروستات و همچنين افزايش ميل جنسي و كاهش خطر ابتلا به بيماري قلبي اشاره كرد.

توانايي هندوانه در افزايش سطوح آرژينين اين امكان را فراهم مي كند تا آمونياك و ديگر تركيبات سمي از بدن حذف شوند.

هندوانه يكي از ميوه هاي پر طرفدار در فصل تابستان است. اين محصول از محتواي بالاي آب و مواد مغذي سود مي برد و بر همين اساس فوايد سلامت مختلفي را ارائه مي كند.

1396/06/04 - 10:28
تعداد بازديد: : 420
ميوه‌ هاي تابستاني چاق كننده را بشناسيد
ميوه‌ هاي تابستاني چاق كننده را بشناسيد

بسياري از افراد با وجود اينكه رژيم لاغري مي گيرند ولي اطلاعي در مورد اينكه چه ميوه اي بخورند تا نتيجه ي بهتري بگيرند، ندارند. بعضي از ميوه ها چاق كننده هستند و بعضي از ميوه ها بر عكس لاغر مي كنند. در اين مطلب ميوه هاي چاق كننده و لاغر كننده ي تابستان را آورده ايم. با ما همراه باشيد.

ميوه ها، غذاي سبك

در فصل تابستان وقتي از خوردن غذاهاي سنگين پرهيز مي كنيم و به سمت غذاهاي سبك و راحت هضم مثل ميوه ها و سالاهاد مي رويم. اما ممكنه در اين حين در استفاده از آنها، در مصرف ميوه نيز زياده روي كنيم. اين افراط باعث مي شود كه بدن مان چربي اضافه بخود بگيرد. اما بايد توجه داشته باشيم كه سه عنصر اساسي براي كاهش وزن موفق با استفاده از ميوه ها و صيفي جات؛ كم كالري بودن، كم چربي بودن و داشتن فيبر زياد آنهاست.

1396/05/16 - 08:59
تعداد بازديد: : 509
  1   2   3   4   5    
تعداد : 105 - صفحه 1 از 11

هدف اين سايت ايجاد آگاهي و اطلاع رساني در مورد دوره عادت ماهانه، زمان شروع  دوره عادت ماهانه، زمان شروع دوره تخمك گذاري جهت اقدام به بارداري و يا جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و همچنين ايجاد سوابق دوره هاي ماهانه به همراه علائم و نكات درج شده روزانه براي مشتركين جهت ارائه به مراكز پزشكي مي باشد.

به آساني و سرعت مي توانيد دوره هاي ماهانه در ماههاي آينده خود را مشاهده نماييد

اگر قصد داريد براي آينده خود از قبيل مسافرت، انجام فعاليت هاي مورد نظر، اقدام به بارداري و ... برنامه ريزي نماييد و اين برنامه ها ممكن است با زمان عادت ماهانه شما تداخل داشته باشد و يا از زمان تخمك گذاري خود آگاهي نداريد، مي توانيد با استفاده از تقويم بانوان، اين نگراني را به حداقل برسانيد.سايت "تقويم بانوان" عادت ماهانه و يا دوره هاي تخمك گذاري بعدي شما را با توجه به سوابق اطلاعات دريافتي، به شما اعلام ميكند.

نگهداري علائم پيش از قاعدگي، وزن و خلق و خو جهت ارائه به مراكز پژوهشي و پزشكي

اين سايت، تنها يك تقويم براي بانوان نيست، بلكه اين امكان را به شما مي دهد كه يادداشتهاي روزانه، وزن، خلق و خو و ساير علائم جسمي و روحي خود را ثبت كرده و در صورت نياز به مراكز پژوهشي و پزشكي ارائه نماييد.

امكان فعال سازي و غير فعال سازي ارسال ايميل و پيامك

يكي از امكانات اين سايت اعلام دوره ي قاعدگي بعدي بصورت خودكار از طريق ارسال پيامك و ايميل مي باشد.شما اين امكان را داريد، در صورت تمايل و در هر زمان سرويس ارسال پيامك يا ايميل را از طريق پنل خود غير فعال نموده و در زمان دلخواه مجددا اين سرويس ها را فعال نماييد.