فوايد 5 ميوه و سبزي نارنجي رنگ
فوايد 5 ميوه و سبزي نارنجي رنگ

بتاكاروتن، عامل نارنجي شدن برخي ميوه ها و سبزيجات، زماني كه وارد جريان خون مي ‌شود، به ويتامين آ تبديل‌ شده و به محافظت از بدن در برابر سرطان و بيماري‌ هاي قلبي‌ عروقي كمك‌ مي ‌كند، سيستم ايمني را تقويت ‌كرده و از چشم ‌ها محافظت ‌مي ‌كند.
 
براي اطمينان از جذب ويتامين آ، سبزيجات نارنجي خود را با مقدار كمي چربي تصفيه ‌نشده سالم مانند كره ارگانيك يا روغن زيتون يا روغن نارگيل تصفيه ‌نشده مصرف‌ كنيد و شاهد 5 خاصيت بهداشتي آنها در بدن باشيد:

1397/07/15 - 20:16
تعداد بازديد: : 98
از بهترين نوشيدني‌ها براي كمك به كاهش وزن
از بهترين نوشيدني‌ها براي كمك به كاهش وزن

نوشيدني هايي كه از محتواي بالاي پروتئين سود مي برند مي توانند گرسنگي را مهار كرده، اشتها را كاهش داده و سيري را تقويت كنند كه عواملي مهم در زمان تلاش براي كاهش وزن محسوب مي شوند.

برخي نوشيدني ها زماني كه در كنار تغييرات سالم سبك زندگي به كار گرفته شوند، براي كاهش وزن نسبت به نمونه هاي ديگر كارايي بيشتري دارند.

به گزارش "هلث لاين"، نوشيدني هايي مانند چاي سبز، قهوه و نوشيدني هاي سرشار از پروتئين نشان داده اند كه سوخت و ساز را افزايش داده، احساس سيري را تقويت كرده و گرسنگي را كاهش مي دهند، كه تمام اين موارد ممكن است به كاهش وزن كمك كنند.
 

1397/05/20 - 22:01
تعداد بازديد: : 188
اين خوراكي‌ها را با هم بخوريد
اين خوراكي‌ها را با هم بخوريد

حتما شما هم پيش از اين از متخصصان طب سنتي در مورد تركيب‌كردن برخي از خوراكي‌ها شنيده بوديد. از نظر آن‌ها خوردن ماست با شيره انگور، مصرف پنير با گردو و... مي‌تواند به حفظ سلامت شما كمك كند. اما انگار تنها متخصصان طب سنتي نيستند كه تركيب‌كردن خوراكي‌ها با يكديگر را توصيه مي‌كنند.

محققاني كه در حوزه تغذيه پژوهش مي‌كنند هم معتقدند كه مصرف هم‌زمان برخي از موادغذايي، مي‌تواند تاثيرات مثبت آن‌ها را چندبرابر كرده و مانع تاثيرگذاري منفي‌شان بر بدن شود.
 

1397/04/16 - 13:12
تعداد بازديد: : 172
معجون موز و زنجبيل براي چربي سوزي
معجون موز و زنجبيل براي چربي سوزي

زنجبيل يك ماده غذايي چربي سوز است كه سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد و در كنار آن موز سرشار از فيبر و نشاسته است. تركيب خواص اين 2 ماده با هم يك معجون فوق العاده براي چربي سوزي و لاغري تهيه مي كند. در اين مطلب شما را با اين معجون و خواص آن آشنا مي كنيم.

1397/03/01 - 17:08
تعداد بازديد: : 229
خوراكي هاي انرژي افكن!
خوراكي هاي انرژي افكن!

بسياري از غذاهاي موجود در بازار حاوي قند افزوده شده هستند كه در صورت استفاده مكرر مي توانند به ضرر سطوح انرژي بدن انسان عمل كنند.

اين كه سطوح انرژي بدن انسان در طول روز اندكي فراز و فرود داشته باشد، عادي محسوب مي شود. عوامل متعددي مي توانند بر اين جريان طبيعي اثرگذار باشند كه از آن جمله مي توان به ميزان خواب و سطوح استرس، ميزان فعاليت جسماني و رژيم غذايي اشاره كرد.




 

1396/12/12 - 10:12
تعداد بازديد: : 348
آب ميوه‌اي كه نوشيدن روزانه آن معجزه‌‌آفرين است
آب ميوه‌اي كه نوشيدن روزانه آن معجزه‌‌آفرين است

هويج يك غذاي انرژي‌زاست، چه آن را خام بخوريد و يا بپزيد خواص زيادي براي سلامتي شما دارد. آيا مي‌دانيد كه نوشيدن روزانه يك ليوان آب هويج مفيدتر از خوردن ۲ عدد هويج در طول روز است.
 
آب هويج مواد غذايي و معدني زيادي دارد مانند منگنز، پتاسيم و ديگر موادي كه مي‌توانند بدن شما را در مقابل بيماري‌هايي همچون ديابت و سرطان تقويت كنند و ديد، سلامت پوست، مو و ناخن را افزايش دهد.

 

1396/10/19 - 13:18
تعداد بازديد: : 520
خوراكي‌هاي معده نابودكن
خوراكي‌هاي معده نابودكن

كساني كه از سوزش سردل، نفخ مداوم و درد ناشي از التهاب معده شكايت مي‌كنند، خوب مي‌دانند كه گاززدن به سيب، شروع دوباره مشكلات معده‌شان است.

متخصصان مي‌گويند بسياري از خوراكي‌هاي مفيد و طبيعي، مي‌توانند با معده شما دربيفتند و مشكلاتي مثل درد، افزايش اسيد و التهاب را براي معده‌تان ايجاد كنند.

1396/10/03 - 15:25
تعداد بازديد: : 437
۱۰ گزينه غذايي با خواص آنتي بيوتيك
۱۰ گزينه غذايي با خواص آنتي بيوتيك

آيا مي دانستيد يكي از محبوب ترين آنتي بيوتيك هاي مورد استفاده در ايالات متحده به نام لواكوين مي تواند منجر به فلج، درد مبهم مفاصل، شكستگي تاندون، تنفس دشوار، خستگي، سرگيجه، اضطراب، و حتي آسيب عصبي دائمي شود؟

به عقيده متخصصان ۳۰ درصد از موارد تجويز آنتي بيوتيك خوراكي كاملا غير ضروري است و اين داروها تنها بايد زماني مصرف شوند كه مزاياي بالقوه آنها از عوارض جانبي شان بيشتر باشد. به بيان ديگر آنتي بيوتيك ها بايد گزينه هاي آخر براي درمان باشند.

1396/08/30 - 17:05
تعداد بازديد: : 466
۵ ماده غذايي را جايگزين مولتي ويتامين ها كنيد!
۵ ماده غذايي را جايگزين مولتي ويتامين ها كنيد!

اين كه مصرف ميوه ها و سبزيجات منجر به جلوگيري از خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، سكته مغزي، برخي سرطان ها و حفظ وزن در محدوده سالم مي شود، ثابت شده است. ولي چنين ادعايي هنوز در مورد مكمل هاي غذايي يا همان مولتي ويتامين ها ثابت نشده است.

به نقل از آواي سلامت ،محققان و متخصصان تغذيه بر اين نكته توافق دارند كه شايد مصرف مولتي ويتامين ها در برخي موارد ضروري باشد اما راه دستيابي به مواد مغذي از طريق مصرف مداوم آنها نيست و بهتر است سفره غذايي خود را با انواع ميوه و سبزيجات رنگارنگ كنيد.

1396/08/10 - 07:35
تعداد بازديد: : 527
۹ گزينه غذايي سالم كه منابع غني از آهن هستند!
۹ گزينه غذايي سالم كه منابع غني از آهن هستند!

كمبود آهن يكي از رايج ترين كمبودهاي تغذيه اي در سراسر جهان بخصوص در ميان كودكان و زنان باردار است.

آهن توسط بدن براي كمك به ايجاد هموگلوبين در سلول هاي قرمز خون استفاده مي شود و اكسيژن را به سراسر بدن حمل مي كند. احساس خستگي و عدم وجود انرژي، اختلال در معده، مشكلات در تمركز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بيماري از نشانه هاي ابتلا به فقر آهن هستند.
 
اينطور توصيه شده كه زنان بين سنين ۱۹ تا ۵۰ سال حداقل ۱۸ ميلي گرم آهن در روز بايد مصرف كنند و اين ميزان در زنان باردار بايد ۲۷ ميلي گرم باشد. زنان بالاي ۵۰ سال تنها به ۸ ميلي گرم آهن در روز نياز دارند. مردان بالاي ۱۹ سال نيز روزانه ۸ ميلي گرم آهن بايد مصرف كنند.

1396/07/30 - 10:31
تعداد بازديد: : 517
  1   2   3   4   5    
تعداد : 109 - صفحه 1 از 11

هدف اين سايت ايجاد آگاهي و اطلاع رساني در مورد دوره عادت ماهانه، زمان شروع  دوره عادت ماهانه، زمان شروع دوره تخمك گذاري جهت اقدام به بارداري و يا جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و همچنين ايجاد سوابق دوره هاي ماهانه به همراه علائم و نكات درج شده روزانه براي مشتركين جهت ارائه به مراكز پزشكي مي باشد.

به آساني و سرعت مي توانيد دوره هاي ماهانه در ماههاي آينده خود را مشاهده نماييد

اگر قصد داريد براي آينده خود از قبيل مسافرت، انجام فعاليت هاي مورد نظر، اقدام به بارداري و ... برنامه ريزي نماييد و اين برنامه ها ممكن است با زمان عادت ماهانه شما تداخل داشته باشد و يا از زمان تخمك گذاري خود آگاهي نداريد، مي توانيد با استفاده از تقويم بانوان، اين نگراني را به حداقل برسانيد.سايت "تقويم بانوان" عادت ماهانه و يا دوره هاي تخمك گذاري بعدي شما را با توجه به سوابق اطلاعات دريافتي، به شما اعلام ميكند.

نگهداري علائم پيش از قاعدگي، وزن و خلق و خو جهت ارائه به مراكز پژوهشي و پزشكي

اين سايت، تنها يك تقويم براي بانوان نيست، بلكه اين امكان را به شما مي دهد كه يادداشتهاي روزانه، وزن، خلق و خو و ساير علائم جسمي و روحي خود را ثبت كرده و در صورت نياز به مراكز پژوهشي و پزشكي ارائه نماييد.

امكان فعال سازي و غير فعال سازي ارسال ايميل و پيامك

يكي از امكانات اين سايت اعلام دوره ي قاعدگي بعدي بصورت خودكار از طريق ارسال پيامك و ايميل مي باشد.شما اين امكان را داريد، در صورت تمايل و در هر زمان سرويس ارسال پيامك يا ايميل را از طريق پنل خود غير فعال نموده و در زمان دلخواه مجددا اين سرويس ها را فعال نماييد.