تاریخ انتشار: 1397/07/15 - 20:16
تعداد بازدید: 98

بتاكاروتن، عامل نارنجي شدن برخي ميوه ها و سبزيجات، زماني كه وارد جريان خون مي ‌شود، به ويتامين آ تبديل‌ شده و به محافظت از بدن در برابر سرطان و بيماري‌ هاي قلبي‌ عروقي كمك‌ مي ‌كند، سيستم ايمني را تقويت ‌كرده و از چشم ‌ها محافظت ‌مي ‌كند.

براي اطمينان از جذب ويتامين آ، سبزيجات نارنجي خود را با مقدار كمي چربي تصفيه ‌نشده سالم مانند كره ارگانيك يا روغن زيتون يا روغن نارگيل تصفيه ‌نشده مصرف‌ كنيد و شاهد 5 خاصيت بهداشتي آنها در بدن باشيد:

افزايش سلامت قلب: به همراه غذا چند عدد هويج خام مصرف كنيد و از ميزان آلفا و بتاكاروتن موجود در آن بهره ببريد. اين آنتي اكسيدان ها با آسيب ‌هايي كه از طريق اكسيژن به بدن وارد مي‌ شود مبارزه مي ‌كند. پژوهش ‌ها نشان داده‌ اند ميزان بالاي اين عناصر باعث كاهش خطر مرگ و مير ناشي از بيماري‌ هاي قلبي مي ‌شود.
 
تقويت سيستم ايمني بدن: ويتامين ب 6 موجود در اين سبزيجات باعث مي‌ شود كه سيستم دفاعي بدن پادتن‌ هاي بيشتري توليد كند كه با بيماري ‌ها مقابله مي‌ كند. سيب‌زميني شيرين پخته شده 25 درصد نياز روزانه‌ بدن به ويتامين ب 6 را تامين مي كند.

مبارزه با سرطان سينه: اسيد رتينوئيك يك ماده مشتق شده از ويتامين آ است كه در سيب زميني و هويج به وفور يافت مي شود. تحقيقات انجام شده محققان آمريكايي نشان مي دهد كه اسيد رتينوئيك به كاهش خطر ابتلا به سرطان سينه كمك مي كند.
 
منابع سرشار از بتاكاروتن: بتاكاروتن موجود در سبزيجات تيره رنگ به تقويت سيستم ايمني بدن كمك كرده و منجر به تقويت سيستم بينايي مي شود. زماني كه برخي از سبزيجات با اندكي روغن تصفيه نشده سرخ مي‌ شوند ميزان بتاكاروتن آن‌ها چند برابر مي‌ شود. در واقع هويج تفت داده شده در اندكي روغن حاوي 63 درصد و كدو تنبل تفت داده شده حاوي 53 درصد بتاكاروتن است.
 
محافظت از سلامت چشم ها: كدو تنبل و هويج سرشار از لوتئين و زيگزانتين هستند؛ رنگدانه هاي گياهي كه به جلوگيري از ابتلا به آب مرواريد كمك مي كنند. تحقيقان انجام شده ثابت كرده اند كه كساني كه اين رنگدانه ها را به ميزان بيش از 6 ميكروگرم در روز مصرف مي كنند، با كاهش خطر 18 درصدي ابتلا به آب مرواريد مواجه هستند و آنهم در مقايسه با كساني كه ميزان دريافت اين دو رنگدانه در آنها كمتر از 1 ميكروگرم در روز است.

 

 


منبع:iec.behdasht.gov.ir


افزودن دیدگاه
 
 
 
 

هدف اين سايت ايجاد آگاهي و اطلاع رساني در مورد دوره عادت ماهانه، زمان شروع  دوره عادت ماهانه، زمان شروع دوره تخمك گذاري جهت اقدام به بارداري و يا جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و همچنين ايجاد سوابق دوره هاي ماهانه به همراه علائم و نكات درج شده روزانه براي مشتركين جهت ارائه به مراكز پزشكي مي باشد.

به آساني و سرعت مي توانيد دوره هاي ماهانه در ماههاي آينده خود را مشاهده نماييد

اگر قصد داريد براي آينده خود از قبيل مسافرت، انجام فعاليت هاي مورد نظر، اقدام به بارداري و ... برنامه ريزي نماييد و اين برنامه ها ممكن است با زمان عادت ماهانه شما تداخل داشته باشد و يا از زمان تخمك گذاري خود آگاهي نداريد، مي توانيد با استفاده از تقويم بانوان، اين نگراني را به حداقل برسانيد.سايت "تقويم بانوان" عادت ماهانه و يا دوره هاي تخمك گذاري بعدي شما را با توجه به سوابق اطلاعات دريافتي، به شما اعلام ميكند.

نگهداري علائم پيش از قاعدگي، وزن و خلق و خو جهت ارائه به مراكز پژوهشي و پزشكي

اين سايت، تنها يك تقويم براي بانوان نيست، بلكه اين امكان را به شما مي دهد كه يادداشتهاي روزانه، وزن، خلق و خو و ساير علائم جسمي و روحي خود را ثبت كرده و در صورت نياز به مراكز پژوهشي و پزشكي ارائه نماييد.

امكان فعال سازي و غير فعال سازي ارسال ايميل و پيامك

يكي از امكانات اين سايت اعلام دوره ي قاعدگي بعدي بصورت خودكار از طريق ارسال پيامك و ايميل مي باشد.شما اين امكان را داريد، در صورت تمايل و در هر زمان سرويس ارسال پيامك يا ايميل را از طريق پنل خود غير فعال نموده و در زمان دلخواه مجددا اين سرويس ها را فعال نماييد.