تاریخ انتشار: 1397/05/20 - 22:01
تعداد بازدید: 188

نوشيدني هايي كه از محتواي بالاي پروتئين سود مي برند مي توانند گرسنگي را مهار كرده، اشتها را كاهش داده و سيري را تقويت كنند كه عواملي مهم در زمان تلاش براي كاهش وزن محسوب مي شوند.

برخي نوشيدني ها زماني كه در كنار تغييرات سالم سبك زندگي به كار گرفته شوند، براي كاهش وزن نسبت به نمونه هاي ديگر كارايي بيشتري دارند.

به گزارش "هلث لاين"، نوشيدني هايي مانند چاي سبز، قهوه و نوشيدني هاي سرشار از پروتئين نشان داده اند كه سوخت و ساز را افزايش داده، احساس سيري را تقويت كرده و گرسنگي را كاهش مي دهند، كه تمام اين موارد ممكن است به كاهش وزن كمك كنند.

اگر در تلاش براي كاهش وزن و حفظ سلامت خود هستيد در ادامه برخي از بهترين نوشيدني ها كه مي توانند در تحقق اين هدف به شما كمك كنند، معرفي شده اند.

چاي سبز

چاي سبز اغلب با سلامت بدن انسان پيوند خورده است و دلايل خوبي در پس اين ارتباط قرار دارند.

اين نوشيدني نه تنها سرشار از آنتي اكسيدان هاي مفيد و ديگر مواد مغذي قدرتمند است، بلكه يكي از كارآمدترين نوشيدني ها براي كاهش وزن محسوب مي شود.

مطالعات صورت گرفته نشان داده اند كه چاي سبز به كاهش وزن و چربي بدن كمك مي كند.

چاي سبز از محتواي قابل توجه كاتچين ها سود مي برد. اين آنتي اكسيدان ها ممكن است چربي سوزي را افزايش داده و سوخت و ساز بدن را تقويت كنند.

ماتچا نوعي از چاي سبز است كه بيشترين ميزان كاتچين ها را در خود دارد، از اين رو گزينه اي خوب براي كمك به كاهش وزن است.

افزون بر اين، چاي سبز حاوي كافئين است كه مي تواند از طريق تقويت سطوح انرژي و بهبود عملكرد هنگام ورزش به كاهش وزن كمك كند.

همچنين، افرادي كه چاي سبز مي نوشند به طور معمول از سطوح پايين‌تر فشار خون و خطر كمتر ابتلا به بيماري هايي مانند بيماري قلبي، برخي سرطان ها و ديابت برخوردار هستند.

قهوه

قهوه يكي از نوشيدني هاي پرطرفدار در جهان است كه به تقويت سطوح انرژي و بهبود خلق و خو كمك مي كند. قهوه حاوي كافئين است كه اين ماده به عنوان يك محرك در بدن عمل كرده و ممكن است به كاهش وزن كمك كند.

قهوه مي تواند دريافت كالري را كاهش داده و سوخت و ساز را تقويت كند كه اين شرايط ممكن است به كاهش وزن كمك كند.

همانگونه كه اشاره شد، قهوه حاوي كافئين است و اين ماده توانايي خود در افزايش سوخت و ساز و بهبود چربي سوزي را نشان داده است.

چاي سياه

همانند چاي سبز، چاي سياه نيز حاوي تركيباتي است كه امكان دارد به كاهش وزن كمك كنند.

چاي سياه نوعي از چاي است كه اكسيداسيون (قرار گرفتن در معرض هوا) بيشتري را نسبت به انواع ديگر چاي تجربه مي كند كه عطر و طعم قوي‌تر و رنگ تيره‌تر آن را به همراه دارد.

چاي سياه سرشار از پلي فنول ها، از جمله گروهي از تركيبات پلي فنولي به نام فلاونوئيدهاست. پلي فنول ها آنتي اكسيدان هايي قوي هستند كه ممكن است به كاهش وزن بدن كمك كنند.

مطالعات نشان داده اند كه پلي فنول هاي موجود در چاي سياه به واسطه كاهش مصرف كالري، تحريك چربي سوزي و تقويت رشد باكتري هاي خوب روده به كاهش وزن كمك مي كند.

آب

افزايش مصرف آب يكي از ساده‌ترين روش ها براي بهبود سلامت كلي بدن انسان است.

افزايش آب مصرفي ممكن است به واسطه تقويت احساس سيري بين وعده هاي غذايي و افزايش كالري سوزي براي اندازه دور كمر شما نيز مفيد باشد.

پژوهش ها نشان داده اند كه نوشيدن آب پيش از وعده هاي غذايي مي تواند به افرادي كه در تلاش براي كاهش كالري هاي مصرفي خود و كاهش وزن هستند، كمك كند.

همچنين، نوشيدن آب خنك مصرف انرژي در حالت استراحت كه ميزان كالري هاي سوزانده شده در حالت استراحت است را افزايش مي دهد.

نوشيدني هاي سركه سيب

سركه سيب حاوي اسيد استيك است كه اين تركيب ممكن است كاهش وزن را از طريق كاهش سطوح انسولين، بهبود سوخت و ساز، سركوب اشتها و تقويت چربي سوزي تحريك كند.

مطالعات صورت گرفته روي حيوانات نشان داده اند كه اسيد استيك مي تواند از افزايش وزن پيشگيري كند و تجمع چربي در شكم و كبد را كاهش دهد.

اگرچه پژوهش ها محدود هستند، اما برخي شواهد نشان مي دهند كه سركه سيب به تقويت كاهش وزن در انسان نيز كمك مي كند.

سركه سيب روند تخليه معده را كند مي سازد كه به احساس سيري براي مدت زمان طولاني‌تر كمك كرده و ممكن است از پرخوري جلوگيري كند.

با اين وجود، بايد به اين نكته اشاره داشت كه مصرف نوشيدني هاي اسيدي مانند سركه سيب مي تواند موجب فرسايش دندان ها شود. از اين رو، نبايد در مصرف اين قبيل نوشيدني ها زياده‌روي كرد و پس از مصرف نيز دهان را با آب شستشو داد.

چاي زنجبيل

زنجبيل به شكل ادويه براي بهبود عطر و طعم غذا و به عنوان يك درمان گياهي براي برخي شرايط مانند حالت تهوع، سرماخوردگي و آرتريت از محبوبيت بالايي در سطح جهان برخوردار است.

مطالعات انساني و حيواني نشان داده اند كه زنجبيل براي كاهش وزن نيز مفيد است.

نتايج يك مطالعه با حضور سوژه هاي انساني نشان داد كه چاي زنجبيل به كاهش اشتها و افزايش كالري سوزي در آنها كمك كرده است. همچنين، مشخص شد كه اين نوشيدني اثر گرمايي غذا (مقدار كالري مورد نياز براي گوارش و جذب غذا) را افزايش داده است.

نوشيدني هاي سرشار از پروتئين

نوشيدني هايي كه از محتواي بالاي پروتئين سود مي برند مي توانند گرسنگي را مهار كرده، اشتها را كاهش داده و سيري را تقويت كنند كه عواملي مهم در زمان تلاش براي كاهش وزن محسوب مي شوند.

پودرهاي پروتئين مختلف در دسترس هستند كه آماده سازي آنها بسيار راحت بوده و به عنوان يك ميان وعده سالم يا وعده غذايي سبك قابل استفاده هستند.

پروتئين موجب افت سطوح هورمون هاي كاهنده گرسنگي مانند GLP-1 مي شود، در شرايطي كه سطوح گرلين، هورمون مسئول اشتها، را كاهش مي دهد.

پودرهاي پروتئين آب پنير، نخود و شاهدانه تنها نمونه هاي اندكي از گزينه هاي مختلفي هستند كه مي توانيد در شيك ها و اسموتي هاي كاهش وزن خود استفاده كنيد.

آب سبزيجات

در شرايطي كه مصرف آبميوه با افزايش وزن پيوند خورده است، نوشيدن آب سبزيجات ممكن است اثري مخالف داشته باشد.

طي يك مطالعه افرادي كه 16 اونس آب سبزيجات كم سديم مصرف كرده بودند، در شرايطي كه يك رژيم غذايي كم كالري را دنبال مي كردند، كاهش وزن بسيار بيشتري نسبت به افرادي كه آب سبزيجات مصرف نكرده بودند را تجربه كردند.

افزون بر اين، گروهي كه آب سبزيجات مصرف مي كردند، مصرف سبزيجات خود را افزايش داده و كربوهيدارت ها را كاهش داده بودند، كه دو عامل مهم براي كاهش وزن محسوب مي شوند.

هر زمان كه ممكن است، مصرف سبزيجات كامل بهترين انتخاب براي سلامت محسوب مي شود زيرا محتواي فيبر سبزيجات طي فرآيند آبگيري از دست مي رود.

با اين وجود، نوشيدن آب سبزيجات كم كالري مي تواند ميزان مصرف سبزيجات شما را افزايش داده و حتي ممكن است به كاهش وزن كمك كند.


 

 

منبع: عصرايران

افزودن دیدگاه
 
 
 
 

هدف اين سايت ايجاد آگاهي و اطلاع رساني در مورد دوره عادت ماهانه، زمان شروع  دوره عادت ماهانه، زمان شروع دوره تخمك گذاري جهت اقدام به بارداري و يا جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و همچنين ايجاد سوابق دوره هاي ماهانه به همراه علائم و نكات درج شده روزانه براي مشتركين جهت ارائه به مراكز پزشكي مي باشد.

به آساني و سرعت مي توانيد دوره هاي ماهانه در ماههاي آينده خود را مشاهده نماييد

اگر قصد داريد براي آينده خود از قبيل مسافرت، انجام فعاليت هاي مورد نظر، اقدام به بارداري و ... برنامه ريزي نماييد و اين برنامه ها ممكن است با زمان عادت ماهانه شما تداخل داشته باشد و يا از زمان تخمك گذاري خود آگاهي نداريد، مي توانيد با استفاده از تقويم بانوان، اين نگراني را به حداقل برسانيد.سايت "تقويم بانوان" عادت ماهانه و يا دوره هاي تخمك گذاري بعدي شما را با توجه به سوابق اطلاعات دريافتي، به شما اعلام ميكند.

نگهداري علائم پيش از قاعدگي، وزن و خلق و خو جهت ارائه به مراكز پژوهشي و پزشكي

اين سايت، تنها يك تقويم براي بانوان نيست، بلكه اين امكان را به شما مي دهد كه يادداشتهاي روزانه، وزن، خلق و خو و ساير علائم جسمي و روحي خود را ثبت كرده و در صورت نياز به مراكز پژوهشي و پزشكي ارائه نماييد.

امكان فعال سازي و غير فعال سازي ارسال ايميل و پيامك

يكي از امكانات اين سايت اعلام دوره ي قاعدگي بعدي بصورت خودكار از طريق ارسال پيامك و ايميل مي باشد.شما اين امكان را داريد، در صورت تمايل و در هر زمان سرويس ارسال پيامك يا ايميل را از طريق پنل خود غير فعال نموده و در زمان دلخواه مجددا اين سرويس ها را فعال نماييد.