تاریخ انتشار: 1396/09/04 - 15:23
تعداد بازدید: 472

حتما مي دانيد كه در دوران عادات ماهانه به دليل تغييرات هورموني، بدن دچار دگرگوني هايي مي شود. اگر چه شما ميتوانيد تمام كارهايي را كه در روزهاي عادي انجام مي دهيد، در دوران قاعدگي نيز بكنيد اما اگر مي خواهيد سختي اين دوران كاهش يابد.

ورزش كردن

كسل بودن و بي حالي شما در اين دوران طبيعي است. به محض اين كه عادات ماهانه تان به پايان برسد، دوباره شادابي و جذابيت به شما باز مي گردد. حال زمان ورزش نيست. بهتر است انرژي خود براي پس از اين دوران ذخيره كنيد.

استفاده از تلفن همراه

 احتياجات عاطفي خانم ها در اين دوران افزايش مي يابد بنابراين بهتر است به جاي برداشتن گوشي و بازي «Candy Crush» از شريك زندگي يا يكي از دوستان تان بخواهيد تا نزد شما آيد. اين دوران زمان مناسبي براي تنها بودن نيست.

تماشاي فيلم هاي رمانتيك

اگر مجرد هستيد، با ديدن فيلم هاي رمانتيك دل تان به شدت يك شريك زندگي مي خواهد و اگر هم متاهل هستيد، هوس دوران مجردي را خواهيد كرد. در واقع شما در دوران قاعدگي ثبات فكري نداريد. اما نگران نباشيد، آنچه شما در فيلم ها مي بينيد واقعيت ندارد پس بهتر است به آن دل نبنديد.

خوردن شكلات زياد

به آنچه شنيده ايد، اعتماد نكنيد. شما مجبور نيستيد در اين دوران مقدار زيادي شكلات بخوريد. نخوردن آن را توصيه نمي كنيم اما زياد خوردن آن در نهايت موجب عصبانيت خودتان خواهد شد.
 
دوش گرفتن مدام

بله! درست است، شما در دوران عادت ماهانه نسبت به بدن خود احساس خوب و مثبتي نداريد، اما چرا وقت تان را با ايستادن زير دوش تلف مي كنيد؟ ايستادن زياد شما را خسته مي كند بنابراين تقلا كردن را رها كنيد و به جاي اين كه مدام سرپا بيايستيد، استراحت و به چيزهاي خوب فكر كنيد.

از رختخواب بيرون آمدن

چرا اصرار داريد از رختخواب بيرون بياييد؟ شما در اين دوران كمي عصبي هستيد و احساس خوبي ندارد، پس اين احساس را به ديگران نيز منتقل نكنيد. كافي است در رختخواب بمانيد و استراحت كنيد. نگران نباشيد اين دوران موقتي است و شما دوباره مانند پروانه اي از پيله خود بيرون خواهيد آمد.
 
بحت كردن

اگر سر موضوعي با شريك زندگي، دوست يا همكارتان به تفاهم نرسيديد، بحث كردن را رها كنيد زيرا با توجه به تغييرات هورموني، گفتگو شما به خوبي پيش نخواهد رفت و حتي ممكن است گفتگو در مورد آب و هوا هم منجر به دعوا شود. ارزش آن را ندارد، بنابراين در اين مواقع بگذاريد ديگران راه خود را بروند و نظرات خود را بيان كنند.

خوردن فست فود

خوردن فست فود در اين دوران تنها حال شما را بدتر مي كند و باعث مي شود كه اشتهايتان بيشتر شود و پس از خوردن آنها به دنبال چيزهاي ديگر باشيد. بنابراين برگر و پيتزا را فراموش كنيد.

انجام كارهاي خانه

كابينت آشپرخانه شما پر از ظرف و سبد رخت چرك هايتان پر از لباس است؟ نگران نباشيد آنها هيچ كجا نمي روند. بنابراين براي انجام كارهاي خانه در دوران عادت ماهانه به خودتان سختي ندهيد. آنها را به حال خودشان رها كنيد و به تخت خود بازگرديد. يك فيلم تماشا كنيد يا يك كتاب بخوانيد و هر وقت حال تان بهتر شد به سراغ آنها برويد.

دويدن

باورتان مي شود؟ دويدن يكي از بدترين كارهايي است كه شما مي توانيد با بدن خود در دوران عادت ماهانه انجام دهيد. سوزاندن كالري در اين دوران هيچ فايده اي براي شما ندارد و احساس بهتري را به شما منتقل نمي كند. بنابراين از دويدن روي پله ها، در باشگاه يا پارك در دوران قاعدگي خودداري كنيد و به جاي آن كارهاي خود را با آرامش بيشتري انجام دهيد.
 
فكر كردن

اگر در دورانه قاعدگي به سر مي بريد، از فكر كردن به مسائل مهم بپرهيزيد. مطمئنا از كودك خود مي خواهيد تا به گل ها آب دهد يا به همسرتان مي گويد به جاي شما خريد كند، اما اگر از فكرتان به مقدار زياد كار بكشيد، آسيب بيشتري خواهيد ديد. نگران نباشيد، اين دوران موقتي است.

نشستن مدام

دراز كشيدن احساس بهتري نسبت به نشستن به شما مي دهد. بنابراين اگر مي خواهيد تلويزيون تماشا كنيد، روي كاناپه دراز بكشيد. در دوران عادت ماهانه، نشستن يا ايستادن به شما احساس خوبي نخواهد داد. بنابراين چرا خودتان را آزار مي دهيد؟
 

 

 



منبع: bartarinha.ir

افزودن دیدگاه
 
 
 
 

هدف اين سايت ايجاد آگاهي و اطلاع رساني در مورد دوره عادت ماهانه، زمان شروع  دوره عادت ماهانه، زمان شروع دوره تخمك گذاري جهت اقدام به بارداري و يا جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و همچنين ايجاد سوابق دوره هاي ماهانه به همراه علائم و نكات درج شده روزانه براي مشتركين جهت ارائه به مراكز پزشكي مي باشد.

به آساني و سرعت مي توانيد دوره هاي ماهانه در ماههاي آينده خود را مشاهده نماييد

اگر قصد داريد براي آينده خود از قبيل مسافرت، انجام فعاليت هاي مورد نظر، اقدام به بارداري و ... برنامه ريزي نماييد و اين برنامه ها ممكن است با زمان عادت ماهانه شما تداخل داشته باشد و يا از زمان تخمك گذاري خود آگاهي نداريد، مي توانيد با استفاده از تقويم بانوان، اين نگراني را به حداقل برسانيد.سايت "تقويم بانوان" عادت ماهانه و يا دوره هاي تخمك گذاري بعدي شما را با توجه به سوابق اطلاعات دريافتي، به شما اعلام ميكند.

نگهداري علائم پيش از قاعدگي، وزن و خلق و خو جهت ارائه به مراكز پژوهشي و پزشكي

اين سايت، تنها يك تقويم براي بانوان نيست، بلكه اين امكان را به شما مي دهد كه يادداشتهاي روزانه، وزن، خلق و خو و ساير علائم جسمي و روحي خود را ثبت كرده و در صورت نياز به مراكز پژوهشي و پزشكي ارائه نماييد.

امكان فعال سازي و غير فعال سازي ارسال ايميل و پيامك

يكي از امكانات اين سايت اعلام دوره ي قاعدگي بعدي بصورت خودكار از طريق ارسال پيامك و ايميل مي باشد.شما اين امكان را داريد، در صورت تمايل و در هر زمان سرويس ارسال پيامك يا ايميل را از طريق پنل خود غير فعال نموده و در زمان دلخواه مجددا اين سرويس ها را فعال نماييد.