تاریخ انتشار: 1396/10/05 - 23:24
تعداد بازدید: 467

مي خواهيد در اين دوره از ماه فقط روي مبل دراز بكشيد و فيلم نگاه كنيد؟ اگر چنين است مسلما تنها نيستيد و ديگر خانم ها نيز چنين احساسي را تجربه كرده اند.

متاسفانه با اينكه كمي خسته و گرفته هستيد، اما در اين دوره نيز زندگي جريان دارد و بايد سعي كنيد بهترين استفاده را از آن داشته باشيد. با اينكه نمي توانيد تمام علائم ناراحت كننده همراه با قاعدگي را از بين ببريد، اما برخي كارها هستند كه با پرهيز از انجامشان مي توانيد حالتان را كمي بهتر كنيد. در ادامه مواردي را به شما معرفي مي كنيم كه درد اين دوره را بيشتر مي كنند.

برخي ورزش ها

تحقيقات نشان داده ورزش هاي سبك مانند دويدن آهسته روي تردميل و يا تمرينات كم فشار مانند يوگا و پيلاتس، مي توانند نشانه هاي ناراحت كننده قاعدگي مانند درد و تغيير در خلق و خو را بهبود ببخشند. در اين دوره تا جاي ممكن از انجام تمرينات پر فشار و با شدت بالا پرهيز كنيد. در عوض رو به تمرينات سبك و متفاوت بياوريد تا هم فعاليت بدني را ترك نكرده باشيد و هم دردتان كمتر شود.

الكل و شيريني ها

در طول قاعدگي ممكن است وسوسه شويد شكلات بخوريد اما ثابت شده گاهي اين كار باعث بدتر شدن علائم مي شود. توصيه مي شود در طول اين دوره تا جاي ممكن از خوردن شيريني، شكلات و الكل پرهيز كنيد چون باعث بالا رفتن شديد قند خون، پف كردگي و خستگي بيشتر مي شوند.

كافئين

كافئين نشان داده مي تواند در بدن، فعاليتي ادرار آور داشته باشد كه ممكن است باعث كاهش آب بدن خانم ها شود. همچنين كافئين يك محرك نيز هست كه به صورت بالقوه، باعث تحريك رحم و افزايش گرفتگي اين قسمت مي شود. ثابت نشده است كه نخوردن كافئين باعث بهبود يا كاهش درد قاعدگي مي شود اما به بدتر نشدن آن نيز كمك مي كند. با اين حال اگر نخوردن چاي يا قهوه صبحگاهي بيشار اذيتتان مي كند مي توانيد از آن استفاده كنيد. در صورتي كه با نخوردن كافئين مشكلي نداريد، بهتر است در اين دوره كاملا از آن پرهيز كنيد.

استرس

با اينكه استرس ضرورتا درد اين دوره را بيشتر نمي كند، اما مي تواند تغييرات خلق و خو را بدتر كند. بيشتر افراد نمي توانند كاملا از استرس پرهيز كنند اما مي توانند چيزي اضافه كنند كه در طول روز، آرامشان كند مانند رفتن به پياده روي به همراه يك هم صحبت خوب، انجام يوگا، يك دوش آب گرم و يا بازي با كودكان.

نخوردن حداقل سه وعده در روز

با اينكه توصيه استاندارد اين است كه در روز، حداقل سه وعده ميل كنيد اما اگر احساس حالت تهوع مي كنيد بايد چندين وعده كوچك در طول روز ميل كنيد. فقط بايد سعي كنيد در طول روز، براي مدت زمان طولاني با شكم خالي نمانيد چون مي تواند منجر به فعاليت معده و حالت تهوع شود. خوردن وعده هاي متعدد و مرتب، همچنين مي تواند كمكتان كند سطح انرژي تان به صورت متداوم بالا بماند و از افت قند خون كه باعث احساس ضعف، خستگي، كج خلقي و تحريك پذيري مي شود جلوگيري كند.
 

 

 

منبع: سايت دكتر كرماني

برچسب ها:
افزودن دیدگاه
 
 
 
 

هدف اين سايت ايجاد آگاهي و اطلاع رساني در مورد دوره عادت ماهانه، زمان شروع  دوره عادت ماهانه، زمان شروع دوره تخمك گذاري جهت اقدام به بارداري و يا جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و همچنين ايجاد سوابق دوره هاي ماهانه به همراه علائم و نكات درج شده روزانه براي مشتركين جهت ارائه به مراكز پزشكي مي باشد.

به آساني و سرعت مي توانيد دوره هاي ماهانه در ماههاي آينده خود را مشاهده نماييد

اگر قصد داريد براي آينده خود از قبيل مسافرت، انجام فعاليت هاي مورد نظر، اقدام به بارداري و ... برنامه ريزي نماييد و اين برنامه ها ممكن است با زمان عادت ماهانه شما تداخل داشته باشد و يا از زمان تخمك گذاري خود آگاهي نداريد، مي توانيد با استفاده از تقويم بانوان، اين نگراني را به حداقل برسانيد.سايت "تقويم بانوان" عادت ماهانه و يا دوره هاي تخمك گذاري بعدي شما را با توجه به سوابق اطلاعات دريافتي، به شما اعلام ميكند.

نگهداري علائم پيش از قاعدگي، وزن و خلق و خو جهت ارائه به مراكز پژوهشي و پزشكي

اين سايت، تنها يك تقويم براي بانوان نيست، بلكه اين امكان را به شما مي دهد كه يادداشتهاي روزانه، وزن، خلق و خو و ساير علائم جسمي و روحي خود را ثبت كرده و در صورت نياز به مراكز پژوهشي و پزشكي ارائه نماييد.

امكان فعال سازي و غير فعال سازي ارسال ايميل و پيامك

يكي از امكانات اين سايت اعلام دوره ي قاعدگي بعدي بصورت خودكار از طريق ارسال پيامك و ايميل مي باشد.شما اين امكان را داريد، در صورت تمايل و در هر زمان سرويس ارسال پيامك يا ايميل را از طريق پنل خود غير فعال نموده و در زمان دلخواه مجددا اين سرويس ها را فعال نماييد.